در ۳ ماهه نخست امسال انجام شد؛

ارائه بیش از ۱۱ هزار ساعت خدمات دریایی ایمن در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره)

تعداد کشتی‌های ورودی به منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) با بیش از ۳ درصد افزایش در ۳ ماهه نخست سال جاری به ۴۰۷ فروند رسید.

سجاد سبزیوند معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اعلام این خبر گفت: در بازه زمانی مذکور ۲ هزار و ۱۱۵ مورد عملیات خدمات‌رسانی به این تعداد شناور ارائه شد که شامل ۶ هزار و ۱۶۱ ساعت عملیاتی دریایی ایمن می‌شود.

او افزود: یک هزار و ۶۷۲ مورد خدمات راهنمایی به شناور‌های متردد به این مجتمع بزرگ بندری در سه ماهه نخست سال جاری ارائه شد که بیش از ۵ هزار ساعت عملیات بوده است.  

آقای سبزیوند در ادامه ادامه داد: ارائه خدمات دریایی شامل هدایت و پهلودهی توسط بخش عملیات دریایی این مجتمع بندری به ۱۴۲ فروند کشتی متردد به اسکله‌های تأسیسات نفتی و پتروشیمی همجوار که از ۱۰ درصد رشد نسبت به مدت مشابه پارسال برخوردار است، نشان از اهمیت و نقش به‌سزای منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) در راستای توسعه اقتصاد دریامحور و تولید ناخالص داخلی دارد.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان اضافه کرد:مجاورت با بزرگترین منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با ۲۱ واحد فعال تولیدی و ۲۶ میلیون تن ظرفیت سالانه، تردد کشتی‌های حامل کالا‌های خطرناک در آبراه دسترسی به این بندر حاکی از نقش و موقعیت راهبردی این مجتمع بندری حمل و نقل دریایی است.  

این مقام مسئول با اشاره به پایش شبانه‌روزی حوزه استحفاظی دریایی این اداره کل به منظور ارتقاء ضریب ایمنی دریانوردی در این محدوده، از انجام ۲۰ مورد امداد و نجات به شناور‌های متردد خبر داد که ۱۲ مورد مربوط به ارائه خدمات پزشکی به دریانوردان و ۸ مورد نیز برای نجات جان افراد مضطر در دریا بوده است.

او با اشاره به انجام ۱۰ میلیون مترمکعب عملیات لایروبی در محدوده اسکله‌ها و مسیر آبراه‌ها با هدف ارتقاء ایمنی تردد شناور‌ها از رشد ۱۳ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۲ خبرداد.  

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان آموزش، ارتقا دانش حرفه‌ای دریانوردان و صدور گواهینامه شایستگی دریانوردی از جمله وظایف حاکمیتی این اداره کل عنوان کرد و گفت: ۹۴۹ مدرک دریایی مشتمل بر گواهی ایمنی چهار گانه، بازآموزی ایمنی و کمک‌های اولیه در مدت مذکور برای دریانوردان خوزستانی صادر شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.